2016. október 30., vasárnap

PROLOGUE

Én nem akartam bemenni az Útvesztőbe, de ők be akartak küldeni. Nem akartam, hogy elvegyék az emlékeimet, de ebbe sem volt beleszólásom. Nem én irányítottam az életem, hanem ők. A VESZETT.
Ennyire emlékeztem, amikor felébredtem. Nem láttam szinte semmit, csak villódzó fényeket, ahogy szédületes sebességgel haladtam felfelé. Hol vagyok? ötlött az első kérdés a fejembe, aztán özönlött a többi is Miért vagyok itt? Ki vagyok? Hogy hívnak? Hová visznek? Miért nem emlékszek semmire? és még sok ezer más. Ahogy kezdett hozzászokni a szemem a sötétséghez, megláttam egy alakot. A földön feküdt és remegett. Odakúsztam hozzá és finoman megráztam a vállát. Semmit sem reagált. Nem volt eszméleténél. Csodás! És most mit csináljak? mérgelődtem magamban, majd leültem mellé. Egyáltalán életben van? gondoltam, majd ráhajoltam a mellkasára, hogy megnézzem dobog-e a szíve, majd az arcához, hogy a légzését ellenőrizhessem. Minden normális volt, csak el volt ájulva. Elkezdtem szemügyre venni újdonsült "lakótársamat". Annyit láttam, hogy fiú volt, széles vállából és fejformájából ítélve. Ácsi! álltam meg a gondolatmenetemmel Egyáltalán én milyen nemű vagyok!? Valljuk be, kicsit kétségbe estem, hogy még arra sem emlékeztem, hogy fiú vagyok-e vagy lány. Tapogatni kezdtem az arcomat, majd a mellkasomat és egy morgás kíséretében nyugtáztam, hogy a női nem táborát bővítem. Jep, furi, hogy egy étel ízét fel tudom idézni, de azt nem, hogy miért vagyok itt és ki, vagy mi vagyok. Olyan dolog ez, mint a levegő színe. Leírhatatlan és megállapíthatatlan.
Kis ideig csendben üldögéltem, a fém csikorgásának fülsüketítő zajával kísérve, aztán úgy döntöttem, hogy közelebbről megnézem a fiút, vagy mondhatnám úgyis, hogy győzött a női kíváncsiság. Abban a pillanatban amikor föléhajoltam, kipattant a szeme és telibe fejelt engem. A fejemet fogva hátráltam el, miközben ő négykézlábra szenvedte magát. Óvakodva figyeltem minden mozdulatát, hisz ki tudja mit akarhat.
Ugyanolyan összezavarodottnak látszott, mint én, így egy kicsit közelebb csusszantam hozzá. Szerintem csak a mozdulatomat követően esett le neki, hogy én is itt vagyok, mivel akkorát ugrott ijedtében, hogy azt hittem leszakad alattunk a felvonó - vagy mi ez -, mivel vészesen meginogott.
- Nyugi! - leheltem és a beszéd olyan volt, mintha legalább egy hónapja meg sem szólaltam volna. A torkom száraz volt, hangom rekedt és erőtlen.
Szerencsétlen srác megkapaszkodott a lift rácsos falában és onnan vizslatott engem vizenyős szemekkel.
- Nem akarlak bántani! - mondtam neki már kicsit határozattabban, mire valamelyest megnyugodott és lerogyott a földre. Fiú létére nem túl erős... gondoltam kis szemrehányással, de végülis ő sem tehetett róla, hogy itt van. Csak úgy, mint én. Közelebb húzódtam hozzá. Ha valaki pánikol akkor beszélni kell hozzá, nem? gondolkoztam el, majd megfogtam a kezét.
- Hé - szólítottam meg - Hogy hívnak? - tágra nyílt szemekkel nézett engem, majd megint eluralkodott rajta a pánik és sírni kezdett.
- Héhéhé - csitítottam - Semmi baj! Nem lesz semmi baj! - a homlokomat az övének döntöttem - Én is annyit tudok amennyit te. Én sem emlékszem semmire, még a nevemre sem. Tudtommal te is így vagy ezzel. Nem tudom hová visznek minket, vagy, hogy miért, de erősnek kell lennünk. Ez még csak a kezdet és úgy érzem, sokkal rosszabb dolgokkal fogunk még találkozni! - daráltam neki, így megint visszanyerte valamelyest az önuralmát.
- Newt... - suttogta alig hallhatóan - A nevem... Newt -, s azzal kezet nyújtott nekem.
- Hát... én nem tom' hogy hívnak, de örvendek! - ráztam meg a kezét egy hatalmas mosoly kíséretében. Valahonnan ismerem őt... csak nem tudom honnan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése